עלילתי

קיץ 1944. פלשתינה תחת שלטון המנדט הבריטי ומלחמת העולם השנייה בעיצומה.
אל מעון לילדות עזובות בפאתי תל אביב מגיעה מאיה, בת 13, שאמה נטשה אותה ואביה, נישא בשנית ומתקשה לגדלה. מנהל המעון, דב מרקובסקי נדהם מהגעתה למקום. הוא מכיר את הוריה ונזכר באהבתו המיוסרת לאמה. מאיה מתקשה להתאקלם במעון. היא נאבקת על מקומה בחברת הבנות, מתאהבת בארוסה של אחת העובדות במקום, חבר לח"י בן 25 ומפענחת את חידת חייה הנפרשת לעינינו טיפין טיפין .

ימיה של אליס בת ה- 38 עוברים עליה בשינה. עבודה בשעות הלילה בפנימיה שיקומית מספקת לה תירוץ זמין, המכסה על שחיקה וקהות רגשית. יגאל, בעלה, חש בודד ומיוסר מול יחסה הצונן והזעם הולך ומצטבר בו. אלי, בנה בן ה- 9, משווע לאהבתה.

איאד ונור הם זוג בורגני ממזרח ירושלים. הוא מנתח מצליח, היא שחקנית צעירה ממשפחה אינטלקטואלית, ויחד הם עומדים לעזוב את הארץ ולעבור לגור בפריס. בדרך לשדה התעופה הם שומעים חדשות וידיעה על תאונה מחרידה מחזירה את איאד אל בית החולים ומעכבת את הנסיעה. נור היא אשה עצמאית, אטרקטיבית, עם זיק בעיניים, והיא שוב מוצאת את עצמה נטושה על ידי בעלה, מטילה ספק בעתיד המשותף, בחיי הנישואין. היא מתחילה להבין עד כמה היא קשורה לחיים שהיא משאירה מאחור.

זהו סיפורם של ציון בן ה-14 ואחיו הגדול אשר ניצבים בפני משבר ביחסיהם לאחר שגרמו לתאונה נוראה. על רקע שכונה קשה בפרברים של עיר הנמל חיפה, שני האחים מתמודדים עם שאלות של מוסר ונאמנות, קנאה והתבגרות.

השנה היא 1982. מקס סטולר, מאמנה האגדי של אלופת אירופה מכבי תל אביב, נמצא בשיאו.
סטולר, שהצליח כילד לשרוד את השואה אך איבד בה את אביו, מקבל הזמנה לבוא לגרמניה ולאמן את הנבחרת הלאומית שלה. בטוח בעצמו ובדרכו הוא משאיר את אשתו וילדיו לעמוד אל מול הסערה הציבורית הפורצת בישראל בעקבות המהלך, ומגיע לפרנקפורט, עיר ילדותו, בפעם הראשונה מאז ברח ממנה לפני כמעט ארבעים שנה.
במהלך ההתמודדות הלא קלה עם הנבחרת  הגרמנית ובעיקר עם הקפטן הצעיר שלא כרוך אחר המאמן המיובא, נסחף מקס להתמודדות עם עברו, במהלכה הוא נפגש עם מהגרת טורקיה ובתה הגרות בדירת ילדותו.
המסע לחיפוש אבי המשפחה הטורקית שנעלם הופך למסע פנימי של מקס דרכו הוא מצליח לראשונה להתבונן לתוך נשמתו ולגלות פרטים חדשים על ילדותו והיעלמותו של אביו וזאת במקביל למאבק שהוא מנהל להצלת חיי המשפחה והקריירה המקצועית שלו.

חנה מנדלסון, אלמנה בת 80, גאה בקיבוצה שהיא אחת ממייסדיו, ומאמינה בכל ליבה בערכי השיתוף והשוויון עליהם נוסד. עולמה מתערער כאשר בעקבות ההפרטה שעובר קיבוצה היא נאלצת לצאת לפנסיה. לראשונה בחייה, אחרי שנים של מסירות ועבודה קשה היא מוצאת עצמה חסרת תועלת, ובנוסף אף נאלצת לראות את הקיבוץ הופך לקהילה בה כל אחד דואג לעצמו. היא מנסה להמשיך ולחיות את חייה כפי שהיו, אך המציאות טופחת על פניה פעם אחר פעם. כשנראה שלא נותר לה עוד דבר, היא מגלה שהאחווה עוד קיימת בקיבוץ ולמרות שדברים לא יהיו כשהיו, משהו חדש יכול לצמוח.

נחמן הקטן הוא ילד צדיק שניחן בתכונות בהן כולנו היינו שמחים – רוחב לב, חבר טוב ונאמן, אמיץ, שמח, עושה מעשי צדקה וחסד, מכבד את הוריו, בעל כושר מנהיגות ושקדן. דרך נחמן הקטן הצופים הצעירים לומדים איך בוחרים חבר טוב על פני חברים בעלי השפעה לא טובה, איך מכבדים את אבא ואמא, כמה חשובה מצוות הצדקה, לשמוח במה שיש, לדבוק באמת ולצאת להגן על חבר חלש גם אם זה נגד כל החברה, לגרש את היצר הרע, להשיב אבידה לבעליה ועוד.
בעיקר בעיקר – נחמן הקטן מלמד אותנו איך להתחבר למקור השמחה והכוח האינסופיים – הקדוש ברוך הוא דרך התפילה, התבודדות , שירה וריקודים. הסרט מבוסס על סדרת ספרי ילדים מצליחה של הרב שלום ארוש שליט"א אשר ניתן למוצאם כיום באלפי בתים בישראל. סרט זה הוא הצצה ראשונה, נדירה ומשמחת לתוך עולמם של ילדים דתיים והוואי חייהם.

שתי נשים נאנסו על ידי אותו אנס סדרתי. כעבור יותר מעשרים שנה, הן נפגשות באקראי.
עוצמתו של המפגש, שולחת אחת מהן לנבור בנבכי עברה, לעורר את הזיכרון. האישה השנייה מנסה לסלק את אירוע האונס שמבצבץ מתחת לפני השטח, אך זה משתלט על תודעתה ומתערבב עם חייה. לבסוף, שתי הנשים חוברות זו לזו ויחד הן יוצאות למסע קשה ומשחרר בעקבות הפגיעה שחיברה אותן, בעל כורחן. הסרט מתייחס לאנס סידרתי שפעל בתל אביב, ומשלב חומרים דוקומנטריים בתוך הסיפור הבדיוני.

בתל אביב, ספק הזויה, ספק מציאותית, אלימות שחיתות ואנרכיה הם הנורמה החברתית. בתוך הכאוס מצטלבים נתיבי חייהן של שבע דמויות שונות במשך 3 ימים. המפגשים האקראיים בין הדמויות, יולידו גאולה מפתיעה לחלקן. זהו סיפור אפוקליפטי על חברה ישראלית סדוקה המנסה נואשות לאחות מחדש את רסיסיה

השוטר, ירון, ניצב בלב קבוצת שוטרי עלית, לוחמי היחידה למלחמה בטרור. הוא וחבריו הם האקדח שמכוונת המדינה אל אויביה, אל ה'אויב הערבי'. ירון סוגד לקבוצה, לאחוות הגברים, לגופו השרירי, ליופיו. ירון, השוטר, נרגש, אשתו נמצאת בהריון מתקדם, בכל רגע הוא יכול להפוך לאבא.
מפגש עם קבוצה רדיקלית, אלימה, יוצאת דופן, ובמרכזה בחורה צעירה, משוררת אבודה הנכונה ללכת עד הקצה, להקריב את עצמה למען אמונותיה, יעמת אותו ואותנו עם מלחמת המעמדות של החברה הישראלית. עם תחושות העוול, הקיפוח החברתי, אי הצדק והפער המחריף בין עניים ועשירים, כמו גם עם המלחמה הפנימית בתוך נפשו של השוטר.