תעודה

סיפורם של עולים ותיקים מברית המועצות לשעבר, כולם דיירים קבועים במלון דיפלומט בירושלים, עולים אשר חיפשו בית ומצאו מלון. מבחוץ אין רמז למתרחש בפנים. מוקף מדשאות, עומד ניצב המבנה הגדול, רק כשנכנסים מתעוררת תחושה כי זהו מקום בו הזמן עמד מלכת. בתוך חלל דחוס מתקיים לו עולם מנותק של עולים אשר לא הצליחו להתערות בחברה הישראלית ונותרו מאחור. גיבורי מלחמה, מוסיקאים, מורים, סטודנטים בודדים, גרים תחת קורת גג אחת. הסרט יתאר את עולמם של הדיירים הן בחייהם בהווה והן בעבר, את מערכות היחסים המיוחדות אשר נרקמו ונרקמות במלון, את שגרת חייהם ואת חלומותיהם.זהו סיפורם של דיירי מלון דיפלומט החיים כזרים בתוכנו.

אדם בן שישים משתחרר מהכלא כדי לגלות שמשפחתו מתנכרת לו. לבדו בעולם הוא מנסה לשרוד את חייו החדשים-ישנים.

דרך סיפור המסגרת של יומן הגאווה האישי של יאיר קדר, שליווה את הקהילה ההומו לסבית בישראל כעורך בעיתונו "הזמן הוורוד" – הסרט מספר סיפור של מסע – מימי הארון והדיכוי, דרך המאבק לשיוויון זכויות ולגיבוש זהות – דרך האנשים שמאחורי הקלעים ומלפני הקלעים, תוך שימוש בחומרי ארכיון נדירים.

המלכה חנטרישה מספר את סיפורן של שתי יוצרות תימניות בשנות השבעים לחייהן. נעמי עמרני היא פזמונאית הכותבת שירי אהבה לזמר ציון גולן. מעטים יודעים כי היא זאת שעומדת מאחורי השירים הפופולאריים שנשמעים במועדונים וחתונות של בני העדה. ברכה סרי היא משוררת וסופרת ירושלמית אשר כתיבתה מתקיימת בעולם של שדים, טירוף, אונס ומרד. יצירתה הפרובוקטיבית הביאה להוקעתה מהעדה התימנית בשנות השמונים. הסרט מתאר את הקונפליקטים והבחירות שכל אחת מהן עשתה כדי ליצור ולבטא את עולמן הפנימי לצד חיים בעולם מסורתי שקורא לאיפוק ולהכנעת מאווייהן.

"אתם נוסעים למקום בו כולם שונאים אתכם" מזהירה יועצת ביה"ס בתדרוך שלפני המסע לפולין. האם אנטי ציונות ואנטישמיות הפכו למושגים נרדפים? ומה הקשר בין המלחמה באנטישמיות בדרגים הדיפלומטיים הגבוהים ביותר, לבין מסעות שימור הזיכרון בפולין והסכסוך במזרח התיכון? יואב שמיר יוצא למסע קומי טרגי בעקבות הפרה הקדושה האולטימטיבית של העולם היהודי והישראלי וחוזר עם תשובות מפתיעות בסרט שעורר סערה בכל מקום בו הוצג.

להציג את תיאטרון "גשר" ואת מייסדו, יבגני אריה – אין צורך. מזה 17 שנה, התיאטרון ומנהלו האמנותי ממחישים את הישגיה של העלייה "הרוסית" ותרומתה הבלתי מעורערת לתרבות הישראלית. הסרט שלפנינו – הינו מעקב מרתק בן למעלה מעשר שנים (1994-2004) אחר בימאי תיאטרון "גשר" ופועלו. לפנינו פורטרט של יוצר, הנמצא בחיפוש מתמיד, פורטרט של אמן הקרוע מסבל מתמשך, שחייו – חזרה נצחית שאין לה סוף...

לילית, אישה יוצאת דופן, הטוענת שהיא נצר לשבט הקדום מהיהדות נאבקת בארגונים החרדיים על גורל גופת בתה הקטינה, שזה עתה התאבדה. האם מבקשת לשרוף, והדתיים דורשים לקבור בקבורה יהודית. ציד מכשפות של ממש נערך במושבה זיכרון יעקב. סרט מותח, אבסורדי, מלא הומור שחור ויצרים, שעוטה מוזרות מצמררת מתחילתו ועד סופו.

לבסיס טירונים אי שם בגליל מגיעים נערים שנבעטו כבר מכל מסגרת. מאחוריהם עבר פלילי וסמים, מצוקה והתעללות. הם באים לתכנית אימונים מיוחדת שתקנה להם הרגלי משמעת ומיומנות צבאית, תרסק דפוסי התנהגות קודמים ותבנה להם דימוי עצמי חדש. מי שיחולל את השינוי הן מפקדות צעירות הבאות מרקע שונה לגמרי. המפגש בין שני העולמות נמצא על מסלול התנגשות מתמיד.

הסרט מתעד את סיפורו של אלי אביבי, נשיא "מדינת אכזיב", ממלחמת העצמאות ו"בריחת" הערבים – שאת אחד מכפריהם הנטושים, א-זיבּ, אלי החליט "לנכס" לו – דרך שנות הבוהמה העליזות, שבשיאן הכריז על אכזיב כעל מדינה עצמאית, ועד ימינו, כשעל הכפר מאיימת סכנת סגירה.

סרט ביוגראפי, בסגנון קומיקס, של אחד מאמני הקומיקס והאנימציה הגדולים של ישראל – דודו גבע.