סטודנטים

 

ערב אחד, לגמרי במקרה, נקלעת נופר לפתיחת תערוכה של צלם עכשיווי. שם, היא מזהה את דיוקנה מוצב לעיני כל. מבלי שתבין איך, ולפני שמצליחה לעכל את המתרחש, מביטה נופר בדיוקנה נמכר לאדם זר ומופקע ממנה לתמיד. הסרט עוקב אחר ניסיונותיה הקלושים של נופר לזכות מחדש בנתח מן הדימוי שלה, שהפך בין לילה לנחלת הכלל. נופר צופה בעוברים ושבים מביטים בה, מקשיבה לצלם מדבר עליה ומתקשה לעכל את תחושת הזרות שמעורר בה דיוקנה שלה. ככל שמטשטש הגבול בין הפרטי לציבורי, נופר מגלה את המבט החודרני שמלווה אותה לכל מקום, גם למבצרה.

 

 

יפו בקיץ. נערים יושבים על נרגילה, היפסטרים מסתובבים בשוק, ולילא אחת, בחורה צעירה שרוצה לצאת לבלות. ללילא יש אמא שגרה איתה על השדרה ו"בעיה" קטנה עם הנשיות שלה, היא לא נולדה אישה. לילא נחושה ועצמאית, ולא תיתן לכך לעמוד בדרכה, כך כשהיא יוצאת לפאב, היא מתחילה עם אור, בחור צעיר ומושך, והלילה ממשיך..

 

 

תומר מתאהב במאיה, השכנה היפה. דרך ההתבוננות שלו ביחסי התלות האינטימיים של זוג שכנים מבוגר הוא מתחיל להבין שהוא מפחד להישאר לבד וחרד מכדי להיות ביחד. הוא הולך לאיבוד במציאות שהיא רצף של חזיונות מסויטים שהופכים את סיפור האהבה של תומר ומאיה למלכודת דבש אכזרית.

 

 

חמי לא מבין מאיפה כל זה הגיע- אשתו פתאום רוצה לחזור להיות פאנקיסטית, התלמידים שלו מערערים את ביטחונו העצמי, ההורים שלהם צורחים עליו, והמנהל שלו כמעט מביא לפיטוריו. הסרט מלווה את התמודדותו של חמי (60), מורה דתי לתנ"ך, עם העבר החילוני והסוער של אשתו הפורץ לביתו ומאיים לטלטל את חייו ואת נישואיו, כשלהקת הפאנק בה הייתה חברה לפני שלושים שנה מודיעה על איחוד. הדי האיחוד המתקרב מכים גם בסביבתו של חמי, ומאיימים על מקומו של חמי בבית הספר ובחברה הדתית בה הוא חי.
חמי יאלץ לבחור בין הצייתנות והשקט שאפינו את חייו עד כה, לבין המרדנות והצעקנות הפורצות לתוכם.

 

 

בחודש אוקטובר 2012, אביב עזוז ,45 , ועמיתיו לעבודה, עובדי החדשות המקומיות בקריית שמונה, קיבלו בשורה. הסדר המימון, תחת חוק התקשורת, לחדשות המקומיות ברחבי הארץ תם. בסוף השנה, כולם, כּמאה וּשמונים אנשי תקשורת מרחבי הארץ, הולכים הביתה. אבל אנשים אלה, שמסקרים מאבקי עובדים במפעלים קטנים כבר קרוב לעשרים שנה, לא מתכוונים להזדכות על ציודם ללא מאבק. זהו סיפור של מאבק, אחד מני רבים, למען חופש העיתונות, ביטחון כלכלי וקולם של תושבי הפריפריה.

 

 

סיפורו של אדם שאהובתו עזבה אותו. בעודו שבור וכאוב עובר חוויה על טבעית, כשדמות מעולם אחר מתגלה בפניו במראה ולוקחת אותו לעולם קסום ומרוחק. בעולם זה גיבורנו מגיע לעץ לבן ענק, שם ניצבת בפניו החלטה: האם להמשיך הלאה אל הלא נודע או לחזור ולתקן את אותו רגע בו אהובתו עזבה אותו.
הגיבור מחליט לחזור ולתקן את עברו, אך בזמן התיקון מפר את הכללים וחוטף את אהובתו הישנה אל העולם הקסום. שם מתעורר, למרגלות העץ הלבן ומבחין שוב בשער הקורא לו להמשיך אל הלא נודע. בין העצים שביער, נראית אהובתו מתעוררת מהמעבר בין העולמות. גיבורנו זונח מאחוריו את השער הפתוח ורץ לעבר היער כדי להתייחד עמה. כאשר עובר את שורת העצים הראשונה הופך הוא לאחד מעצי היער ואהובתו חולפת על פניו, בלי משים לב שאותו עץ הוא אהובה הקדום נטוע לנצח ביער הקסום.

 

זמן קצר לאחר מלחמת העולם השנייה, נמצאו כ-1000 ציורים במרתף בכפר קטן בדרום צרפת. הציורים נוצרו בידי צעירה יהודיה בשם שרלוטה סלומון. ביצירתה הייחודית, היא תיארה את סיפור חייה הסוער. הסרט מתאר מסע בעקבותיה של שרלוטה סלומון וחושף את הסיפור מאחורי יצירתה.

 

 

עדנאן עובד על הגבול כבר הרבה שנים, הוא מבריח סחורות הלוך וחזור, אך כשהוא מזדקן ומאבד את הזיכרון הוא לא זוכר את הדרך הביתה, והוא שוכר את שירותיו של מבריח צעיר, שלא יודע את העבר.

 

דיוקן ויזואלי של המסע התודעתי שחווה הסופר יחיאל די-נור ("ק.צטניק"), במהלך טיפול פסיכיאטרי בסם ההזיות L.S.D. בהולנד, 1976. הטיפול מחזיר את די-נור בשנית אל "הפלנטה האחרת" של אושוויץ, ובעקבותיו, הוא מצליח להשתחרר מטראומת עברו המודחק, וחוזה בנבואת זעם קודרת אודות השואה הבאה האפשרית שצופן לנו העתיד.

 

הגר הצעירה מגיעה לבקר את אביה בבית אבות סיעודי בירושלים. ביום שבת כל עובדי בית האבות הם פלסטינים תושבי מזרח העיר, המתקשים לטפל באביה העקשן והאלים. לא מסוגלת להתמודד עם מצבו, היא מעדיפה לברוח, אך סדרת טעויות מאלצת אותה להישאר. ראשית טעות המובילה להחלפת בגדים ואז זקנה שנתקעה עם הכיסא במסדרון, אח ראשי שחושב שהגר היא עובדת רוסיה והמחסור בידים עובדות שמגלגל אותה ממשימה למשימה ומחזיק אותה בתוך הבניין בכוח. היא משהה את הביקור ונשאבת לעולם האחים והאחיות. הביקור הקצר הופך למסע התפכחות בין המסדרונות חסרי המוצא של בית האבות.