סטודנטים

ערב פסח בבסיס זה אף פעם לא קל. במיוחד לא כשאתה עובד רס"ר,  אהובת נעורייך מגיעה לביקור, וכל החיילים בבסיס שלך הופכים לזומבים קניבלים. הלילה הזה, הצבא באמת צועד על קיבתו.

הסרט מתרחש ביום אחד , ב24 לדצמבר, יום חג המולד וחג החנוכה. מגדה ויוטקה , שתי החיות עולות חדשות מהונגריה , מתגוררות במרכז קליטה בישראל. מגדה, שמאז שהגיע לארץ לפני שלוש שנים לא חגגה את גם המולד , מסרבת לבקשת אחותה שזו לה השנה הראשונה בארץ , לחגוג איתה כריסמס כפי שעשו בילדותן. מהלך היום שיעבור על שתי האחיות בנפרד ועד למפגש בניהן שוב בתחנת המשטרה, יבהיר להן כי הדבר היציב והבטוח ביותר בחייהן הוא לא זהותן החצויה ולא השפה, אלה הקשר ביניהן.

מרתה היא עובדת זרה המטפלת בזקנה גוססת המסרבת למות. מרתה מרגישה כלואה ומוצאת מפלט בעולם בדיוני, אך כשהיא מחליטה לצאת לחופשי גם בעולם האמיתי היא מגלה שלחופש יש מחיר

הבדידות מעולם לא היתה מוחשית כל-כך עבור זאב, אשר בשנות השישים לחייו אשתו עוזבת אותו לטובת גבר אחר, ומותירה אותו לבדו עם מחשבותיו, משוגותיו וקנאותיו, ועם התשוקה העמומה לחיים ולאהבה. היישר מלב-ליבם של חיים שלא נחְיוּ, תגיע אולי לידה שלא קדם לה שום הריון; ואולי לא תגיע כלל...

כשסבא שלי היה בן 100 הוא בא לגור איתנו בבית. רק שסבא היה לויתן כחול גדול. הוא התיישב איפה שפעם היינו רואים משם את הים. תמיד הוא שם, שותה תה ומסתיר את הים.

סיפורה הפנימי של ילדה מוכשרת אשר מנודה חברתית מסופר דרך עיניה של גחלילית יוצאת דופן.
לגחלילית יש הבהוב מיוחד בעל קצב מוזיקלי ובני מינה אינם מקבלים את השוני שלה, היא מחליטה לצאת למסע חיפוש חברה שיקבלו אותה כמו שהיא.
במסעה היא עוברת תלאות וקשיים רבים הגורמים לה לאבד אמונה בעצמה ולהתייאש.
הייאוש מביא אותה לאדן החלון של ילדה קטנה.
אותה ילדה קטנה מוצאת את הגחלילית ומגלה מהר מאוד מכנה משותף בינהן.
יחד הן יוצרות יצירה מוזיקלית שלא נשמעה כמותה.

מחמוד בן ה 27 עומד להתחתן ונאלץ להתמודד עם העובדה שהוא גר בין גבולות הקו הירוק לגדר ההפרדה.

סמוך לגדר ההפרדה, על קו התפר בין שתי מציאויות חיים שונות, ניצב מתחם צער בעלי חיים ירושלים.
במשך השבוע זהו גם ביתו של האני, פלסטיני בן 48, נשוי ואב לשישה ילדים, מהכפר בידו.
האני, ביחד עם מספר עובדים ישראלים מטפל בכ-400 הכלבים הנמצאים במכלאה, ושומר עליהם בלילות כשהמקום מתרוקן מאדם. את בדידותו מפיגה הטלוויזיה וכלבתו הנאמנה סופי.
הסרט עוקב אחר שגרת יומו של האני והתדרדרותה של מערכת היחסים עם הישראלים לאחר אירוע בו נפצעות שתי כלבות בעת משמרת לילה. אירוע זה, בנוסף לגל גנבות במתחם, והתנגדותו למסירתה לאימוץ של כלבתו האהובה, מעוררים ספקות בתפקודו של האני, וללא ידיעתו מתחילים לחפש לו מחליף.

נחמן, מאכער חרדי המתפרנס מהסעות "שנור" עבור נזקקים, יוצא ברכבו לסיבוב תרומות יחד עם שעיה, חבר-ילדות שנזקק בדחיפות לכסף בשל מחלה קשה. התנאים ברורים: בכל ההכנסות מתחלקים השנים שווה בשווה. לנסיעה מצטרפת חוי, חברתו של נחמן אותה הוא מציג בפני שעיה כבִּתו, והמסע הלילי בוולוו כחולה וישנה, הופך למסע קיומי בין בני-ברק לתל-אביב, בין חיים למוות ובין ייאוש לנחמה.

ילדה קטנה משחקת עם הבובה שלה מגלה את נשיותה ונבהלת, נערה הנבוכה מגופה ושונאת את צורתה מנסה בכל כוחה לשנות את גופה, אשה שכל עולמה הוא מותגים ואופנה ואשה מבוגרת שחיה את חייה דרך העבר, אוספת זכרונות ומשחזרת את הפעם הראשונה שגם היא גילתה שהיא אשה: אלו הגיבורות בסרט שכולו דפוס החוזר על עצמו בירושה מאשה לאשה, מאם לבתה.