תעודה

40 שנה אחרי היווצרותו של הפצע המדמם והכואב, זה שסיים באבחה חדה את האופוריה שלאחר מלחמת ששת הימים, הגיעה העת לספר בפעם הראשונה את סיפורה של מלחמת יום כיפור לא רק מנקודת המבט הצבאית, אלא גם זו המדינית, לא רק מנקודת המבט הישראלית, אלא גם זו המצרית והסורית. הנרטיב הזה, כפי שנראה, משנה באופן דרמטי את האתוס שכולנו גדלנו לאורו, אתוס של הקרב על מצדה, רגע לפני חורבן בית שלישי.

הסדרה שלפנינו נפתחת ביום מותו של נאצר ועלייתו של סאדאת לשלטון ומסתיימת ביום חזרתו של סאדאת מביקורו בישראל ונאומו בכנסת – תחילתו של תהליך השלום, שאנו חוזים עתה בשברו.

הם היו בשטח, ניהלו והשתתפו בפעולות מבצעיות, הביאו אל ראשי הממשלות את המידע הרגיש והסודי ביותר, ישבו בדיונים, השמיעו את דעתם וקיבלו החלטות אשר לעתים קבעו מי לחיים ומי למוות.
בפעם הראשונה מדברים ששת ראשי השב"כ על שנותיהם בשירות הביטחון הכללי. הם מתארים את הנעשה בחדרי החדרים של ההנהגה הביטחונית והמדינית של ישראל, מביטים לאחור, מנתחים את המדיניות, ובוחנים את עצמם ואת המנהיגים אשר תחתם שירתו.
הסרט מספר את סיפורה של מדינת ישראל, מנקודת מבט ביטחונית, מאז מלחמת ששת הימים ועד היום. הוא בוחן אירועים ופרשיות, רגעים מסעירים וכואבים, שבכולם לקחו חלק פעיל ראשי השב"כ.
ראשי השב"כ הם הדוברים היחידים בסרט, ולאורכו עולה שוב ושוב הדילמה אותה הם חיים: האם ערכי יסוד וצדק אוניברסאליים, דמוקרטיים, יכולים להתקיים ולהישמר על-אף האיומים התכופים על מדינת ישראל ולמרות המציאות הביטחונית המורכבת.

"פודרה" הינו סרט מטלטל המתאר דילמה מוכרת וכואבת העומדת בבסיס הקיום שלנו כחברה ישראלית.
הבמאי, איל גולדברג, בן למשפחת מייסדים שעמדה במשך שנים בראש המושבה מטולה, מביא למסך תיעוד אינטימי, שבבסיסו עומדת השאלה האם לשרת או לסרב לשירות המילואים כמפקד טנק.

הסרט צולם במשך עשר שנים במטולה, תל אביב, לבנון ולונדון, בזמן מלחמת לבנון השניה ומבצע עופרת יצוקה.
הוא מתאר ברגישות, הומור וכאב את התמודדותו של הבמאי עם דור המבוגרים במשפחה ההולכים זה אחר זה לעולמם, עם חבריו לשירות המילואים ועם בן זוגו המלווה את ההתחבטויות הפוליטיות והאזרחיות מולן הוא עומד

ברחוב טשרנחובסקי בחיפה נבנים שלושה מגדלי מגורים המשנים את פני השכונה, תצלומם של שני נערים שנהרגו בתאונת דרכים מודבק על אנדרטה מאולתרת, וצייד נאצים ערירי האוסף מאות תצלומים מחפש הכרה. "לצוד את הזמן" הוא מסע בין הזיכרונות והזוכרים. בין התודעה לתיעוד. ובין מציאות לדמיון

כ-17 שנה עברו מאז נפטר בגיל 91 הפרופסור ישעיהו ליבוביץ, אחד מענקי הרוח שחיו במקומותינו. נדמה שמאז מתו לא עובר שבוע מבלי ששמו יוזכר בכליי התקשורת בהקשר כלשהוא כאילו שהוא עדיין כאן, חי ובועט. יהודי דתי, מדען, פילוסוף והוגה דעות חריף, מאתגר ושנוי במחלוקת. רבים ראו בו בחייו מאין נביא מודרני, הגדרה שהוא עצמו דחה בשאת נפש.

סיפורה של חנות סקס במושבה הפרובינציאלית זכרון יעקב. מה גורם לגליה פרדו, אשה בעלת משפחה מאושרת בזכרון יעקב, אם לארבעה ילדים, השרה בחבורת הזמר המקומית, להחליט ביום בהיר, לפתוח חנות למוצרי מין במושבה. הסרט עוקב במשך שנתיים, אחר הקמת החנות וקורותיה של גליה אל מול תגובת החברה הפרובינציאלית, שבניגוד למצופה.... סרט מלא בהומור המנפץ את כל מה שחשבתם, אולי, על חנויות סקס, הלקוחות ובמיוחד על בעליהן...

יעל לא יכולה לסלוח ולא לשכוח. לאחר שאביה הורשע ונכלא על ניצול מיני, היא מחליטה לשנות את חוקי המשחק של הקורבן המשתתק והמבוייש ומגישה תביעה אזרחית תקדימית כנגד אביה. במקביל היא מחליטה לתעד את קורותיה , את הכרוניקה של משפחתה המתפוררת, והמחיר הכבד שהיא משלמת בחייה.

"ימי גיוס" מלווה ארבעה צעירים בישראל ומדינות נוספות, בימי גיוסם לצבא. דרך ההתבוננות האינטימית בטקסי הפרידה והגיוס יוצר הסרט דיאלוג קולנועי פיוטי בין אלו הבוחרים להתגייס ואלו שהבחירה נעשית עבורם

אחרי מאתיים שיעורי נהיגה, החלום של לילה לנהוג נראה אבוד יותר מתמיד.
מפגש עם נימר, מומחה להוראת הנהיגה מאל קודס, מחדש את התקווה שלה. נימר ולילה, שני זרים בעיר אחת, יוצאים למסע משותף ללימוד נהיגה.  בהדרגה הופכת המכונית למעין תא וידוי, ולילה חושפת בפני נימר את סיפור חייה הכמוס. אולם הבית האבוד של לילה  וסיפור אהבה  של בתה המוזיקאית של לילה ליהודי תוקעים מקלות בגלגלי התוכנית של לילה לנהוג, והמסע משתבש .
הסרט "השיעור" עוקב במשך שנתיים אחר דרמה יוצאת דופן של אשה ערביה הנלחמת על עצמאותה, בעיר שבה השאיפה לעצמאות , הופכת עבור רבים לחלום בלתי מושג.

"נראה לי שחייתי כבר מספיק בשביל ארבעה אנשים, הגיע הזמן לסכם, לעשות ספירת מלאי”
כך, במילים מושחזות ובסרקזם אופייני פותח אסי דיין את האוטוביוגרפיה התיעודית שלו.
לאורך הסדרה אסי מספר בקולו החם והמוכר את קורות חייו, כאשר קולו מלווה בחומרים ארכיונים נדירים שרבים מהם טרם נראו.
חייו של אסי מתגלים כדרמה ענקית, כמעט מיתולוגית, על אבות ובנים, על יצירה וקולנוע, על תהילה והרס עצמי, על סיפורה של המדינה.