סטודנטים

מיכאל הוא רב כריזמטי ונערץ בישיבת הסדר ירושלמית. וידוי חושפני של גדי תלמידו האהוב, יטלטל את עולמו המוכר והבטוח.

ערב השנה האזרחית החדשה (נובי גוד) בקרית גת. מישה לבוש בחליפת חג מסתובב בין בתי החוגגים ומקריא להם משיריו על מנת להשיב חוב גדול. בתו סיון שכבר התאקלמה בישראל, מתביישת בהופעתו של אביה, גילוי תכניתו לעזוב את ישראל ולעבור לאוקראינה מאלץ את שניהם לבחון את הקשר ביניהם.

"היפה בנשים"  הוא סיפורה של הלנה ציטרון, שבעודה שבויה במחנה המוות אושוויץ קיימה קשר רומנטי עם קצין האס אס פרנץ וונטש, וכך הצליחה להציל את אחותה הגדולה, רוזה, מתאי הגזים, אך לא את שני ילדיה.

אדם צעיר הולך ברחובות העיר בדרכו לבקר את סבו החולה. בדרך, כל הדברים בסביבתו מרגישים חסרי משמעות. לצד מיטת סבו, הוא מעלה בזכרונו רסיסים של רגעים שצבר ממנו - בניסיון אחרון להיאחז בדמותו לפני שיפרדו.

סכסוך, כל סכסוך, הוא בסופו של דבר מאבק בין סיפורים וזכרונות.
דרך סיפוריהם של אנשל היהודי וחנין הערביה, מנסה הסרט "גיבורים" לשאול שאלות על הקשר בין "נרטיב" ו"חוויה", ועל הסיכוי שלנו, בכאן ובעכשיו, להתעלות מעל הסכסוך שבו אנחנו חיים. 

מרים, אשה מבוגרת הגרה לבדה בבניין דירות מתפורר, ועסוקה בכתיבת הביוגרפיה של בעלה אשר נפל במלחמת יום כיפור, מתמודדת עם לחצים מצד שאר הדיירים המנסים להעביר תוכנית פינוי-בינוי בבניין.
ערב אחד, השכנה המבוגרת מהקומה הרביעית שגם סירבה לחתום, נמצאת ללא רוח חיים במיטתה.
עכשיו מרים צריכה לעמוד לבדה מול לחצי הדיירים המתחזקים ומול יושב ראש ועד הבית המתעמת מולה.
כאשר חשדות יתחילו לצוץ לגבי סיבת המוות של השכנה וכוונותיו של יושב ראש הועד, תצטרך מרים להחליט עד כמה חשוב לה המאבק ומה היא מוכנה להקריב למענו. הסרט הוא סרט מתח בלשי העוסק בזיכרון, במלחמה ובאלימות במציאות הישראלית הרוויה בהם.

יום קיץ חם ובפעם הראשונה מזה שנים אנה נשארת לבד, בלי הבן שלה. אנה יוצאת למסע קטן בתוך העיירה בה היא חיה. מנסה למצוא גבר שיכול לגעת בה, גם אם רק לרגע אחד קצר.

בעולם אופורי, מחליקה פיגורטיבית על הקרח נאבקת בפרפקציוניזם ובדרכה לשלמות מחריבה את עצמה ואת יצירותיה.

בבוקר שלאחר מסיבה פרועה בביתה, ספיר קמה ללא כל זיכרון מליל אמש. מתוך רצון עז לברוח מהשעמום של החופש ומהבית המבולגן, ספיר וחבר שלה ליאב מחליטים לנסוע לסיני אך כמה תחנות בדרך יזכירו לה את כל הדברים שהיא הייתה מעדיפה לשכוח.

 

זוהר, בת 30, היא צלמת. היא עובדת על תערוכת צילומים המתעדים רגעי אהבה קטנים וקסומים שלה ושל האקסית שלה – אלה, לצד תמונות קשות של כאב ופרידה. אבל אין לה מספיק תמונות. זו תערוכת יחיד והיא חייבת עוד. היא מפתיעה את אלה בבית הקפה שבו היא עובדת, רגע לפני הסגירה, ופותחת במסע שכנועים. כל מה שהיא מבקשת הוא שהן ישחזרו דברים שקרו להן אז - כשעוד היו ביחד - ויצלמו. פשוט, לא? לא ממש. אלה מסרבת בתוקף. היא יודעת שזה יגמר רע. זוהר כמעט מוותרת, אבל ברגע האחרון שולפת קלף מנצח - היא תשלם לה. אלף שקל. ליום. ואלה ממש לא רוצה. אבל מסכימה. מסע השחזור יוצא לדרך. הכול כבר ידוע מראש. איך התחיל, איך נמשך ואיך זה יגמר. אבל אולי, רק הפעם, זה יוכל להיות אחרת.
סיפור אהבה של שתי בחורות, שכל העבר עוד לפניהן.