סטודנטים

לאורך השנים נתפסה שכונת כפר שלם כשכונת עוני, שכונת פשע. רגע לפני שהתושבים הותיקים מאבדים את האחיזה על הקרקע והשכונה משנה לחלוטין את פניה ומצמיחה בניינים לבנים, יוצא הבמאי, בן המקום, למסע אישי של זהות ושייכות בתחנות חייו השונות של הכפר.

״פוּטְסְטְרֶצֶ'ר״ מתעד את ניסיונה של אמנית צעירה להפוך לבלרינה תוך החלטה לייצר מהתהליך סרט, חרף הידיעה שבלתי סביר שתצליח עקב המאפיינים הפיזיולוגיים של גופה וכן עקב בקשתה לקבוע דרך אינדיבידואלית, בלתי מוסדית ובלתי מעוגנת להפוך לרקדנית.

לאורך הסרט מנסה האמנית לכפות על גופה את אורח החיים והמאפיינים הפיזיים אשר נדרשים מרקדן בלט קלאסי, כגון תפריט תזונה קפדני, שיעורי בלט ואימוני כושר וגמישות. תיעוד התהליך מתחיל בפיסול סדרת מכשירי בלט מאולתרים אותם היא מתקינה בחדרה על מנת למתוח את גופה, וממשיך ומתאר שגרת אימונים ומדידות ארוכה שמגיעה לשיאה באודישן לבלט הישראלי

המחול הוא אמנות המבטאת יופי, מוזיקה ויצירתיות – ובו בזמן הוא מסוגל להיות גם אמצעי ביטוי אישי.וחברתי: להביע כאב, לבטא מחאה או לתבוע צדק. הסרטים בפרויקט מציגים באמצעות היבטים שונים של המחול את מירקם התרבות העשיר והמורכב של החיים בישראל. כל סרט מביא את נקודת המבט של יוצרו על מארג החיים הישראלי, ויחדיו הם נרקמים לפסיפס שמשקף חברה רבת-רבדים החולקת אמצעי ביטוי משותף: המחול. בחרתי בנושא בגלל הדמיון והקשר האמיץ בין שתי האמנויות – המחול והקולנוע – שהן כשתי שפות הנובעות הן מהנפש של היוצרים והן מתוך החברה שבה הן מתקיימות.

שני גברים שהכירו זה עתה מבלים לילה סוער בדירה תל אביבית. הם שוכבים, הם מדברים, זה מרגיש כה קרוב. עד שהכמיהה לאהבה נכנסת לחדר.

צור הולך לקחת חפצים אחרונים מהדירה של עינת חברתו לשעבר. כאשר הוא מגיע לשם הוא מגלה שהיא מקיימת אודישנים לסרט על הזוגיות שלהם. המצב האבסורדי גורם לצור לבחון מחדש את מערכת היחסים שלהם.

לדפנה המתופפת יש הרבה אהבה לתת, אבל אין לה למי.
צלילי הגיטרה של השכן החדש יולידו סיכוי.

 

סמי, נער ממוצא מזרחי בשנות ה90, מרגיש מקופח מצד אביו, ומקנא באחיו הקטן, יודה. כשסמי מנסה לצאת לבלות עם חבר בקולנוע, אביו מדביק אליהם את יודה. מאוחר יותר הם חוזרים הביתה שונים לגמרי, האחד אחוז דיבוק, והשני אחוז אשמה. סמי טוען שיודה עובד עליהם, אבל ההורים קוראים לרב כדי לגרש את הדיבוק. הרב בתחילה מתמודד רק עם הדיבוק, אך קורא את מעשיו של סמי, ומחזיר את סמי לאירועים שקרו בדרך לקולנוע. סמי נאלץ להתמודד עם השלכות מעשיו.

 

יחסיהם המורכבים של דוד וקובי, שני אחים הנמצאים בדרכם לטוס למשחק ה"קלאסיקו" בברצלונה, נחשפים לנוכח עיכוב מפתיע. המסע המאולץ ברחבי שדה התעופה יוביל אותם לגילויים מטלטלים ולהחלטות גורליות בנוגע לעתידם.

 

מרגלית (18) ערקה מהצבא בעקבות העלמות מסתורית של אוסי, אחותה הגדולה. כשאמה המיואשת מסגירה אותה לצבא היא בורחת מהבית ומתחקה אחר עקבותיה של אוסי, המובילים אותה לדירת מסתור בת"א, אך אוסי לא נמצאת ומרגלית פורצת מהחלון. המפגש המציצני עם חפצים מוכרים בחלל זר, הוא כמו הזדמנות להכיר את אחותה מחדש, עד שגילוי מפתיע גורם לה להבין שהדמות לה היא משתוקקת כבר לא קיימת ומאפשר לה להיפרד.

עץ הכלה מספר על ילד בן 12 שהופקד לשמור על עץ בן 400 שנה ושלמרגלותיו נערכות חתונות הכפר טורה שליד ג'נין. תפקיד השומר עובר מדור לדור ומבעד לעיניו של הילד מורהף, אנו מגלים אגדות עתיקות ומסורות הקשורות בעץ האלון הזקן, ועוברות מדור לדור, את המציאות והמאבק הקיומי בעוני ובצמידות לגדר ההפרדה של הכפר שצמוד לגדר ההפרדה וכמובן, סיפורי אהבה: טקסי נישואין בהם הכלה נפרדת ממשפחתה ועוברת לכפר, אהבה נכזבת, ואת אהבתו הראשונה של מורהף עצמו.