עלילתי

במובלעת קטנה, כלוב מבודד בלב ארץ אויב, בחצר מבצר צלבני מושלג שכבר אלף ושלוש מאות שנים נערים מתים למרגלותיו, עמד מוצב "בופור". הוא היה לסמל המלחמה הישראלית השנויה ביותר במחלוקת, סמל השליטה הישראלית בלבנון, אבל גם מיתוס הגבורה עליו גדלו דורות, ולמענו מסרו את חייהם. זהו סיפור הישרדותה של קבוצת הלוחמים הקטנה שאיישה את המוצב בחודשיו האחרונים, בחורף של ראשית המילניום.

מיה ותמרה, הן שתי אחיות, שנפגשות מחדש אחרי שנים של נתק, כדי לטפל באביהן החולה. מיה, המתגוררת זה שנים בניו יורק, עוברת לגור בבית אחותה ומוצאת את עצמה מתאהבת בבעלה, דודי. מיה ודודי עושים ככל שביכולתם כדי להתרחק זה מזו ולהדחיק את האהבה הבלתי אפשרית. מיה עוברת לגור עם חבר נעוריה גילי, ודודי מנסה להציל את חיי הנישואים שלו עם תמרה, אך ללא הועיל. לחיים יש תוכניות אחרות בשביל כולם.

קריית ים, ינואר 1991. מלחמת המפרץ משפחת אוחיון המונה שבעה אחים ושתי אחיות, מאבדים את אחיהם מוריס, שהיה בריא לחלוטין. מוריס, היה אח אהוב מאוד והחזיק את המשפחה מאוחדת. באותו הזמן, המפעל המשפחתי שפרנס את רוב בני המשפחה עומד בפני פשיטת רגל וכולם מנסים להתנער מהאחריות לעסק המשפחתי הכושל. המשפחה יושבת שבעה. באוויר מרחף איום הסקאדים. הנוכחים מצפים להתקפה בכל רגע. בזמן שבעת ימי האבל, מוטל טאבו מוחלט על כל עיסוק שאינו התאבלות על המת, אך הם מוצאים עצמם מתעסקים בבעיות קיום והישרדות בשבוע הכי לא מתאים לכך מבחינה הלכתית, דתית ומורלית. אט אט מתחילים להופיע הבקיעים שכולם מנסים לטייח כל הזמן. לכל אחד מהאחים יש משהו בלב שהוא שומר. בעיה אחת מעוררת בעיה שנייה וזו את השלישית וכך מתחיל להתגלגל כדור שלג. מבין הבעיות המשפחתיות מתחילים להופיע הקרעים וקשה לאחותם. המשפחה צועדת בבטחה אל תוך חורבן כללי של המהות שלה. ערך המשפחה העליון שמלכד אותם מזה דורות הולך ומתמוטט. מאחוות אחים למלחמת אחים. אין לאן להימלט. היחסים מתדרדרים ובני המשפחה שמאבדים את עצמם בתוך הקבוצה נלחמים על עצמאותם עד לפיצוץ הבלתי נמנע שנראה שאין דרך חזרה ממנו. האם יכולים בני משפחת אוחיון להשיל מעליהם אחריות בת אלפי שנים, או שמא קשר הדם, הוא הקשר החזק עלי אדמות?

שיחת טלפון לילית  מבשרת למוקי גרשטיין, שכונה בנעוריו בלעג "מוקי בוערה", שאמו נפטרה. מוקי, 45, שהיגר לנורווגיה לפני כעשרים שנה, מתלבט האם לנסוע להלווייתה של האשה שיחסיו עימה היו מורכבים, כואבים והרסניים. מוקי גדל בשכונה מאוכלסת בניצולי שואה, וכשהיה בן 16 אביו האהוב נפטר במפתיע. את מקומו תופס גבר יצרי, בהמי, נדיב ותאב חיים, שנוי במחלוקת בשל מעשיו בשואה כזונדר קומנדו, גבר שעד מהרה פולש באכזריות לחייו של מוקי. במהלך התבגרותו המינית של מוקי, המושפעת מיחסה הפתייני של אימו, הוא מתמודד עם אהבה לא ממומשת לנערה אחת ויחסים סאדו מזוכיסטית עם נערה אחרת. מוקי, מעורער, חוזר אל דירת אמו ומבצע דבר ממנו אין דרך חזרה. 20 שנה אחרי, מוקי צריך לקבל החלטה האם לנסוע לטקס ההלוויה של אמו, ולפתוח מחדש את פצעי העבר

הסרט מתרחש על רקע ההתנתקות מישובי רצועת עזה. סיפורם של אחות ואח מאומץ המוצאים את עצמם מעורבים בתהליך ההתנתקות. האח משום שהוא לוקח חלק בפינוי התושבים כקצין בצה"ל והאחות משום שיש לה בת בין המפונים.

שלוש תמונות שהן סיפור אחד. סיפור התבגרותה של משפחת גולדשטיין, משפחה ישראלית המתמודדת עם חוויות חיים,חברות, אהבה, מין ומוות. בכל אלו שזורה כמיהה להתרחבות המשפחה בצד ההכרה שגורלם להישאר שלושה: אב, אם וילד.
התמונה הראשונה מתרחשת בחוף הים. השנייה מתרחשת בתחומיו של הפארק הלאומי באשקלון, בצל הפסלים, העצים וחומת האבנים הגבוהה. השלישית חודרת לבית החדש אליו עוברת המשפחה לקראת לידתה הצפויה של אחות קטנה לילד. כל אחד מהאירועים ההופכים דרמטיים עתיד לקשור את בני המשפחה זה לזה בקשרים עמוקים וחזקים יותר. הגורל מתעתע במשפחת גולדשטיין ומגלה להם את פניו הקלילות והמשעשעות כמו את פניו המסוכנות והחמורות. שלושה אנשים עומדים מול הפכפכות שרירותית זו ולו בכדי להבין שאין להם אלא זה את זה.

אצבע אלוהים היא קומדיה על אהבות גדולות אך כושלות ועל חברות ששורדת אותן. שבתאי, קבלן הובלות וסוחר אלטע-זאכען לעת מצא, והרצל הפועל שלו, חורשים את שכונות דרום העיר על תלת-אופנוע מקרטע עם פלטפורמה עמוסה רהיטים ישנים. הרצל תמיד מחייך וערני, שבתאי לרוב חמור-סבר וישנוני. יש לו סיבה טובה לרצות לישון: בחלומותיו מופיעה דרך קבע יפהפייה אדמונית ועוגבת עליו שעה שהוא דוהר על התלת-אופנוע בין השכונות.

אצבע אלוהים היא אגדה אורבאנית, גרסה מהופכת לסיפור לכלוכית: במקום לכלוכית - שני מלוכלכים, במקום נסיך - נסיכה, במקום נעל נשכחת בנשף בחצות - שולחן פינג-פונג מרוט שנמצא בחצר של מתנ"ס שכונתי. ובסופה של האגדה שני המלוכלכים מוותרים על הנסיכה – לטובת החברות ביניהם.

תל אביב, 1961. "אדם בן כלב" עוקב אחרי סיפורו של אדם סטיין, חולה כריזמטי שמאושפז במוסד לחולי נפש ניצולי שואה. לאדם יש כשרון לקרוא את מוחותיהם של הסובבים אותו והוא משתמש ביכולת הזו כדי לבלבל את הרופאים, בעיקר את ד"ר נתן גרוס. לפני המלחמה, בברלין, הוא היה בדרן - אמן קברט, בעל קרקס, קוסם, מוסיקאי. ההמונים והנאצים אהבו אותו גם יחד והאהבה הרבה הזו הביאה אותו עד מחנה הריכוז ומפקד המחנה, הקומנדנט קליין. אדם שרד את המחנה כ"כלב" של הקומנדנט. הוא שיעשע אותו גם כשאשתו ובתו נשלחו לתאי הגזים. שנים אחר-כך אנחנו מוצאים אותו, כאמור, במוסד. יום אחד הוא מריח משהו, שומע איזה קול. "מי הכניס לכאן כלב"? "אדם בן כלב" הוא סיפור של אדם, שהיה פעם כלב, ופוגש כלב שהיה פעם ילד.

סיפור אהבה טראגי בין גבר לשתי נשים בעיצומה של מלחמת העולם השנייה. ארתור, רופא צעיר, ואשתו קלרה, צ'לנית מבטיחה, נמלטים עם שתי בנותיהם מביתם שבמזרח פולין בעקבות הכיבוש הגרמני ומוצאים מקלט בחווה מרוחקת אצל איכרה פולנייה, אמיליה, ממנה נהגו לקנות מצרכי מזון לפני המלחמה. במהלך שהותם בחווה הולך ונרקם קשר אינטימי בין ארתור לאמיליה. ארתור, מיוסר וקרוע, נכנע לאהבתה של אמיליה כדי להציל את משפחתו. קלרה אשתו האסורה בעליית הגג מגלה את הקשר ומבינה שחייהם תלויים בו. העולם מתעורר אחרי תרדמת חורף, השלג נמס, העצים מוריקים, הנהרות מלאים במים, האוויר דחוס בתקוות חדשות וארתור, קלרה ואמיליה, שבויים במאזן אימה של יחסי אהבה, תלות, נאמנות ובגידה.

'לחיות מחדש', היא דרמה עלילתית המספרת את סיפור עלייתה של אוניית המעפילים 'יהודה הלוי', שהביאה לארץ עולים ממרוקו בשנת 1947. בדרכה לארץ עוצרת הספינה בצרפת ואוספת אליה גם ניצולי שואה. הסדרה מביאה גם את המפגש בין שתי העליות השונות, המאבק של היישוב היהודי בארץ ישראל בבריטים, מערכת היחסים בין היהודים לערבים וסיפור מחנה המעצר הבריטי בקפריסין, בו התרחשו החיכוכים ראשונים בין אשכנזים לספרדים, סיפורי אהבה אסורים וחיפושי קרובים ולבסוף מבצע בריחה נועז מהמחנה הבריטי.