עלילתי

17 שנה אחרי,יוסף ,גבר דרוזי, חוזר לכפר שנטש ,לטובת חיים בעיר עם אשתו היהודייה. הפרידה מאשתו, מאלצת את יוסף לחזור לבית אמו, אותה לא ראה כול השנים האחרונות. ביחד עם בנו ובתו ה"יהודים" הוא חוזר לכפר הדרוזי, שכמו קפא על שמריו מיום עזיבתו. המפגש בין האב  החוזר וילדיו ה"יהודים" לבין החברה הדרוזית הסגורה, מוביל לעימות הבלתי נמנע.המפגש עם אמו אותה נטש, כמו גם ניסיון ההתחברות לאהבת נעוריו,מצטרפים לחומת המציאות החדשה, עליה מתנפץ יוסף.

 

סלאח, סוחר ויזם ערבי-ישראלי, שואף להביא אושר לילדי המגזר הערבי בישראל באמצעות פתיחת רשת חדשה של חנויות ממתקים. "החברה", תאגיד ישראלי השולט בשוק הממתקים הישראלי, והעומד בראשה, קלאוזנר, נוטרים לסלאח על המהלך העסקי הקודם שלו – השתלטותו על שוק הקפה השחור המקומי והפקעתו מידי "החברה". קלאוזנר רואה ביוזמה העסקית החדשה של סלאח איום של ממש, לא רק במישור העסקי גרידא אלא גם במישור הפוליטי תרבותי, עד כדי קריאת תיגר כנגד הציונות עצמה. במסווה של מאבק עסקי, חושף הסיפור דילמות מוסריות ומאבק בין תרבויות: הערבי המנסה להשתלב בישראל המודרנית מול התרבות הציונית השלטת, כאשר אשתו הרוסייה של סלאח, גיסו הצרפתי, שותפו הגרמני ואהובתו הצרפתייה של האחרון, נותנים ביטוי לעובדה שהמאבק אינו מתרחש בחלל ריק אלא במסגרת מציאות בינלאומית סבוכה. המאבק על השליטה בשוק הממתקים מידרדר במהירות לאלימות ברוטלית שסופה מרחץ דמים חסר תוחלת.

 

עלילת הסרט מתרחשת בשנות החמישים של המאה הקודמת, מנקודת מבטו של כאבי עמארי בן ה- 16, בן למשפחה ציונית. כאשר דודו חזקאל נאסר, כאבי לוקח על עצמו את המשימה לגלות היכן הוא נמצא, ובעקבות זאת מצטרף למחתרת הציונית.
משפחתו של כאבי חיה בעולם רווי סתירות פנימיות ויחסים אמביוולנטיים. היהודים בעיראק חשו קשר עז לעולם המוסלמי ולתרבות הערבית השלטת, אולם בו בזמן חיו בפחד מתמיד מפני גירוש.
הסרט מוקדש להנצחת זכרן של קהילות יהודיות שכמעט נכחדו, קהילות שחבריהן לעולם לא יוכלו לשוב אל מי ומה שהיו פעם.

 

הסרט "חרדת הבמאי" מלווה במאי סרטים צעיר (גדי), במהלך אירועי הקרנת הבכורה של סרטו הראשון "הניתוח" שהוא סאטירה פוליטית על ארץ קטנה ולמודת סבל, הנקלעת למעגל של מלחמות אינסופיות עם שכנותיה. יום אחד מחליטים כל המוסיקאים לעזוב את הארץ (ורק נגני הצ'לו נשארים מאחור וממשיכים לנגן). במקום מתארגנת מחתרת המבקשת לשנות את גורל האומה.

 

שני מנתחים פלסטיים, אצנית מרתון, רקדנית בטן מופנמת, מורה לספורט על כיסא גלגלים, חוקרת פרטית קשוחה וכוכב קולנוע מצרי...
שלמה בראבא, איתי טיראן, מלי לוי גרשון, רותם זיסמן כהן, עידית טפרסון, רומי אבולעפיה, יוסי מרשק ויוסף סוויד מככבים בקומדיה הסוחפת "זינוק בעלייה"- על משפחה בורגנית שנמצאת על הקצה. על אבא קשה ובן רך, על בת רווקה שחיה עם ההורים ואמא שנכנסת לקומה. על כלה עם פה גדול ופתיל קצר... על כמעט חתונה, כמעט אהבה, הרבה תשוקה, מבחן נהיגה ורגע אחד של איבוד שליטה שמאיים לקלקל את כל החגיגה.

 

משה ותמי הם זוג. משה כבן חמישים ותמי בתחילת שנות העשרים שלה. הם חיים יחד מערכת יחסים אכזרית ואלימה שממנה נראה שלתמי אין סיכוי להיחלץ. משה ותמי הם אב ובתו.

 

בתום זוגיות ממושכת חוזרת מיכל ,33, לגור בדירה הקטנה והצפופה של הוריה בהרצליה, פרוור זעיר בורגני מנומנם.
מיכל היא במאית צעירה ומבטיחה אשר אמורה להקדיש את זמנה לכתיבת תסריט חדש, אך במקום היא מסתגרת בחדרה, מתוסכלת, ובעיקר ישנה.
הדברים משתנים כאשר מיכל פוגשת את מנהל התיכון המקומי, גבר נשוי בן 50, ומתאהבת בו.

 

יוהן הדיכאוני מגיע לגיל שלושים ורוצה למות. על כורחו, הוא נבחר מבין כל חברי כיתתו בגרמניה לטוס לישראל במסגרת תכנית לחילופי סטודנטים, ונוחת ביום השואה.
צירוף מקרים אבסורדי מפגיש בין יוהן ובין רות, סטודנטית ישראלית, והשניים מתאהבים.
בשבוע שבין יום השואה ליום העצמאות, מטלטלים השניים בין טקסי פולחן של מוות וזיכרון ובין אהבה אשר מובילה אותם אל עבר גורל משותף בלתי נמנע.

 

סרט מסע הזוי וקסום שאליו יוצאים יחד אב ובנו. אברהם קופינס , מחליט לנסוע ליוון כדי לחפש את האיש שהציל את חייו בזמן מלחמת העולם השנייה , בנו יהודה ראפר חבדניק מחליט להפתיע ולהצטרף אליו. המסע ההזוי פותח אצלם פצעים ישנים ומחייב אותם לעשות את מה שנמנעו ממנו במשך שנים: להתעמת עם האמת , לנסות לגשר על הפערים שביניהם ולהיות שוב אבא ובן.

 

בשיא תהילתו, נקלע יונתן (תובל שפיר) להרפתקה באסטרה - עולם פוסט-אפוקליפטי הנשלט בידי שליט אכזרי בשם אגיר. בעולם הקשוח וחסר הרחמים בו אין לו מעריצות או פמליה מחניפה, הופך יונתן להרמס "המיועד" ונאלץ להוכיח מי הוא ומה הם כוחות ההישרדות שלו, ויוצא בראש קבוצת המורדים להציל את אסטרה מידי השליט האכזר, שמאוחר יותר, בסיום הסרט, מתגלה כהרמס. המפגש עם חבריו הישנים ועם טיקה (אליאנה תדהר) – כפילתה של דני ביקום המקביל ואהובתו המיתולוגית מלמד אותו שיעור על הנהגה, חברות, ובעיקר על אהבה.