עלילתי

בגיל 35, ולאחר אינספור ניסיונות כושלים להביא ילד לעולם, מבקשת דורונה (רותם זיסמן כהן) לקחת פסק זמן ולעשות חשבון נפש. אלא שמותה הפתאומי של אמה, וסוד מטריד שחושף לפתע אביה, הופכים את עולמה, כמו גם את עולמם של שני אחיה (אסף בן-שמעון ורועי אסף). פתאום מגלים השלושה שכל מה שידעו על עצמם ועל משפחתם הוא שקר אחד גדול.
ביחד עם ריקי (צחי הלוי), בעלה בנפרד של דורונה, יוצאים שלושת האחים למסע מבית ילדותם בירושלים לפריז ולמרסיי, אך גם אחורה בזמן, אל העבר של אמם באלג'יר הסוערת של שנות ה-60.

 

גננת חובבת שירה מגלה ילד משורר, פוסע מצד לצד ומדקלם שירה, ומחליטה להושיע את מילותיו מהבנאליות והוולגאריות שמסביב. סיפורה של אישה, שיוצאת להציל עולם שאיבד את דרכו, ושל ילד מהורהר שאין לו רצון להינצל.

בבניין המשותף במועצה מקומית קטנה, גרים פרצי'ק המנקה, ג'ובאני הספר והכלב שליכטה, ירדוס החופף הרגזן , עדנה השכנה הרכלנית וגם דייר מסתורי שאף אחד לא ראה מעולם. אל הבניין עוברת משפחה חדשה עם ביתם בילי, שנהנית לגלות את הפינות הקסומות בבניין המשותף ובעיקר את עץ הגויאבות. מי שפחות אוהב את העץ הוא ראש המועצה, טוביה אבן צור, העשיר שגר בבית הסמוך, והעוזרת האישית שלו, קונטסה שהגויאבות הבשלות נופלות היישר בשטחם. ראש המועצה והעוזרת האישית שלו מחליטים לעקור את העץ ובילי יוצאת למאבק מולם.

 

יצחק מנהל את המשק המשפחתי, לול תרנגולי הודו שהקים אביו כשהיגרו מאיראן לישראל. כשבנו מוטי מגיע לגיל 13, יצחק מלמדו את עבודת הלול, במטרה שימשיך את מסורת המשפחה בגאווה. אך מוטי לא אוהב את עבודת הלול, אהבתו הגדולה היא שיפוץ גרוטאות והחזרתן לחיים.
אימו שרה רוצה לפשר בניהם ומנגד סבו דוחק ביצחק לחנך את בנו ביד קשה.
יצחק רואה בסירובו של מוטי, מרידה בו, ועל אף אהבתו הגדולה לבנו, הוא מנסה לכפות עליו את עבודת הלול.
הגעתו של הדוד מאמריקה תגרום לשרשרת אירועים שתטלטל את ההרמוניה המשפחתית. עד מהרה יתברר ליצחק שבנו עקשן לא פחות ממנו, והקונפליקט ביניהם הוא בלתי נמנע.

הסרט מגולל את סיפורה של חלי, הקשורה קשר כואב באחותה הצעירה גבי, הסובלת מפיגור שכלי. הסרט מכניס את הצופה עמוק אל תוך חייהן הכמוסים של השתיים, אל תוך אובססיית הטיפול החולנית של חלי בגבי וחוסר היכולת שלה לבנות לעצמה חיים עצמאיים. חלי, בת 27, פוטנציאל היופי שבה מסתתר מאחורי חזות דהויה ותשושה, מגדלת לבדה את גבי בת ה-24.
אימן של השתיים, ג'ני, אשר נטשה את בנותיה לטובת משפחה חדשה, מבליחה בסרט לרגעים ספורים, אכולת רגשות אשמה אך חסרת כל יכולת לפצות על היעדרה או לקחת חלק בחייהן של בנותיה.

בוקר אחד מירה סגל (40), עקרת בית חשוכת ילדים משכונת נווה-שאנן שבחיפה, מתעוררת מחלום בלהות ומגלה שבעלה יצא מוקדם מהרגיל לעבודה. ככול שמתקדם היום מתגנב בה החשד שמשהו אירע לבעלה. נדמה שבלעה אותו האדמה. מודאגת, היא פונה למשטרה ומדווחת עליו כנעדר. בתחנה מעודדים אותה לחזור הביתה ולהמתין. הימים הופכים לשבועות וחודשים, ואת הואקום אותו הותיר בעלה ממלאים אירועים מטלטלים ומפגשים שדוחפים את מירה להתמודד עם העולם הפחות צפוי שמחוץ לחיי הנישואין.

ים, ערן ודניאל  הם שלושה חברים בגיל  שבו צעירים עדין מחפשים את עצמם. במסגרת החיפוש העצמי הם יוצאים למסע באי של הצעירים "איביזה" , כאשר המטרה המוצהרת של השלושה לגרום לים שהוא אלוף ישראל בגלישה, להתחרות בתחרות היוקרתית ובכסף הזכייה לממן ניתוח לאחיו הצעיר שנפצע בתאונת גלישה. המטרה הבלתי מוצהרת אך האובססיבית היא "להגשים חלומות",ערן רוצה מצדו לכבוש שם את אהבת חיו , מלכת הכתה רונה היפה, דניאל רוצה לנסות ולטעום מעוד בנות יפות לפני שהוא מתמסר לחברתו הלחוצה אמה וים מצדו רוצה להוכיח לאביו, בני שהוא לא פחות מוצלח ממנו.
השלושה עושים הכל לפי התוכנית.., כמעט.., לא לפני שהם מסתבכים עם מאפיונר מקומי ,זונה, נהג מונית הודי ויפיפייה איטלקית.
קומדיה רומנטית צעירה על מסע התבגרות על רקע נופי האי הקסום איביזה.

קומדיה. עמי שושן הוא חלוץ בני ירושלים, קבוצת כדורגל שאוהדיה מזוהים עם גזענות והומופוביה. באחד הלילות הוא מפלרטט במועדון עם מירית היפהפיה, מבלי לדעת שהיא נערתו של "כושי" בוקובזה, עבריין ירושלמי בכיר. כעונש על מעשהו גוזר כושי על שושן לכנס מסיבת עיתונאים ולבשר לכל האומה שהוא הומוסקסואל.

ה"יציאה מהארון" של שושן מעירה את כל השדים מרבצם והוא נרדף בידי אוהדי הקבוצה ושחקניה, אך מנגד הופך לסמלה של הקהילה ההומו-לסבית בעיר בעידודו של סוכנו הממולח דדה. במקביל ממשיך שושן לפתח רומן חשאי עם מירית תוך חרדה שהדבר יתגלה לכושי ויביא לחיסולו.

סיפור "היציאה מהארון" של שושן מתפרסם בעולם והוא זוכה להערכה בינלאומית על צעדו האמיץ. הוא מוזמן להיות הנואם הראשי במצעד הגאווה הירושלמי, אך אז גם מגיע הרגע שלו להחליט האם להמשיך עם ההתחזות והתהילה המזויפת במחיר של ויתור על קריירת הכדורגל ועל חיים עם מירית, או שמא להתעמת סוף סוף עם כושי ולחשוף בפני כל את היותו סטרייט המאוהב במירית, גם אם הדבר עלול להביא לחיסולו המידי.

 

הסרט 'פרז הצעיר' מספר את סיפורו האמיתי והמרגש של מתאגרף יהודי טוניסאי, שזכה בתואר אלוף עולם בשנים 1931-1932. ויקטור פרז (ברהים אסלום) נולד ברובע היהודי בפריז והחל להתאמן באגרוף כשהיה בן 14 לצד אחיו בנג'מין . בגיל 20 הגיע לפסגה כשזכה בתואר אלוף העולם במשקל זבוב . פריז מאמצת אותו לחיקה והגיבור הלאומי של טוניסיה הוא הכוכב החדש של הספורט הצרפתי הפופולארי ביותר באותה תקופה. פרז מתאהב במיריי באלן (איזבלה אורסיני) דוגמנית צעירה יפהפייה, נסחף לסחרחורת של בזבזנות, מאבד את תוארו וכורע תחת חובותיו הכספיים הכבדים. האמרגן שלו נוטש אותו , אחיו חוזר לטוניסיה ומיריי עוזבת אותו. עם עליית היטלר לשלטון בגרמניה, ופרוץ מלחמת העולם השנייה, פרז הצעיר נשלח לאוושוויץ, שם הוא נאלץ להשתתף בכ-140 קרבות אכזריים כדי לשעשע את הנאצים.

 

 

ירושלים 1966. בבניין ישן במרכז העיר בקומה השלישית, גרה משפחה קטנה ושקטה. אלי האב נעדר רוב שעות היום מהבית. רותי אשתו, סגורה בתוך עולמה, מבלה את רוב שעות היום במיטה, קוראת רומנים עבי כרס שבעלה מחליף לה בספרייה. מיכל, בתם בת ה- 11, בודדה ומשועממת, נאלצת לחפש תשומת לב ועניין בקרב דיירי הבניין. יום אחד, כאשר רותי מחליטה לצאת מהמיטה, השקט והרוגע המדומים בבית - מופרים.