עלילתי

תומאס הוא קונדיטור מוכשר מברלין שמנהל מערכת יחסים עם אורן, גבר ישראל נשוי. כשאורן נהרג בתאונת דרכים בירושלים, תומאס מגיע לישראל ומאתר את אשת המאהב שלו שחיה בירושלים עם בנה, אלמנה טריה שמנסה להמשיך את חייה ולשרוד בבית הקפה הקטן שלה במרכז ירושלים. תחת זהות בדויה תומאס נכנס לחייה של ענת. באמצעות העוגות שהוא אופה, תומאס משנה את פני המקום של הקפה ומוצא את עצמו מעורב בחייה של אלמנת אהובו הרבה יותר ממה שציפה.

 

אפליקציה פשוטה בשם "ג'סטה" שפיתחו חבורה של שלושה בני נוער, הופכת ללהיט עולמי ומכניסה כסף רב לשלישיית הצעירים שמקבלים כף גדושה של טעימה ממה שיש לחיים הטובים להציע. אחוזה מפוארת, מכוניות מהירות, ומסיבות על יאכטות הופכות למנת חלקם של הצעירים שעד לא מכבר גרו בפנימייה.

החיים הטובים קורצים מכל פינה, אלא שיום אחד משאבת הכסף מפסיקה לעבוד,
האקר מסתורי הפסיק את הטראפיק, ומאיים להשבית את הפעילות אם לא יינתן לו מבוקשו.

כעת, כשמסתכלים אחורה אל מסכת חייהם בחודש האחרון, כולם נראים חשודים בפוטנציה.
האם המפלה והחזרה לחייהם האפורים היא בלתי נמנעת? מי הוא ההאקר?
והאם תצליח החבורה להחזיר לידיה את השליטה בג'סטה?

 

 

בוקר אחד מירה סגל (40), עקרת בית חשוכת ילדים משכונת נווה-שאנן שבחיפה, מתעוררת מחלום בלהות ומגלה שבעלה יצא מוקדם מהרגיל לעבודה. ככול שמתקדם היום מתגנב בה החשד שמשהו אירע לבעלה. נדמה שבלעה אותו האדמה. מודאגת, היא פונה למשטרה ומדווחת עליו כנעדר. בתחנה מעודדים אותה לחזור הביתה ולהמתין. הימים הופכים לשבועות וחודשים, ואת הואקום אותו הותיר בעלה ממלאים אירועים מטלטלים ומפגשים שדוחפים את מירה להתמודד עם העולם הפחות צפוי שמחוץ לחיי הנישואין.

בתום השבעה על בנו, מבטיח אב מוכה יגון לאשתו כי יחזור לשגרת חייהם המשותפים במהרה. במקום זאת הוא מוצא עצמו במסע מפתיע, לצד שכן מסטול וילדה מלאת דימיון בניסיון למצוא דרך לשכך את הכאב. שבוע ויום הוא סיפור על היום השמיני, שבו מגלים כי החיים לא יחזרו לקדמותם ובמקום זאת חייבים להתחיל מחדש.

גופת גבר כבן 80 ששלושה פצעי דקירה מעטרים את חזהו ומספר מקועקע על אמת ידו, מתגלית בנחל הירקון בת"א. לאמנון קצין המשטרה המופקד על החקירה, זו תהיה החקירה הראשונה לאחר השעיה ארוכה. אמנון, דור שני לניצולי שואה, אשר חי בנפרד מאשתו ובתו, נאבק כדי להביא את התיק הזניח לסיום מהיר.
מרגע זה העלילה תנוע בין הווה לעבר, בין השתלשלות חקירת הרצח לסיפורו של הנרצח והאירועים שקדמו לרצח.
בשבועות שקדמו למותו, "הגופה", עמיקם, למרות גילו, עדיין אטרקטיבי וכריזמטי סורק את מודעות האבל בעיתון בחיפוש אחר אלמנות אותן ניתן להונות. את הישורת האחרונה של חיו, הוא בוחר לחיות בשולי החברה לאחר שהממסד סרב להכיר בו כניצול שואה. גם כדי להיכנס למועדון הנורא ביותר בעולם, אדם זקוק ל"כרטיס חבר".

נועה היא אישה-ילדה אבודה שמחפשת קירבה וקשר למציאות סביבה. היא מנהלת מערכות יחסים לא שגרתיות עם השכן שלה, עם חייל צעיר, ועם הרופא שלה. משוטטת מפה לשם ובודקת גבולות, לא מוצאת את מקומה בעולם. מוקפת בשקט חיצוני, ושרויה באי שקט פנימי. מצד אחד יש לה צורך באינטימיות, ומצד שני, כשהיא שם, היא לא באמת שם. התלישות שלה והבחירה שלה שלא לגלות את מקומה, מותירים אותה בעולם של בדידות ודממה.

שלושה גיבורים מחפשים את דרכם בשוליים הצרים של החברה הישראלית. בין שיכונים מרובי כניסות אך חסרי מוצא, לפינה מדברית שכמו נשכחה מהעולם, מחפשים את הדבר היחיד שלא ניתן לחיות בלעדיו - תקווה.
ארמונות בחול/ עמרי לוי
ואסיליוק בן העשר בונה ארמונות מרהיבים בחול מתחת לשיכון המדברי בו הוא גר, ובכל יום פטקה הורס לו אותם, ללא כל סיבה. הכל משתנה כאשר אביו של ואסיליוק חוזר הביתה לביקור לא צפוי. מבוסס על הסיפור הקצר "עצם התהליך" של הסופרת בלה שייר מתוך הקובץ "מט ילדים".
החזן והים/ יהונתן אינדורסקי
גדליה, רווק בן 50 שמתגורר עם אמו בירושלים, מקבל את ההזדמנות עליה חלם כל חייו: לשמש כחזן בראש השנה בבית-כנסת קטן בעיר רחוקה לחוף הים. החשש והפחד משתקים את גדליה, אבל צעירה מלאת חיים שהוא פוגש, מצליחה להכניס לחייו קרן שמש מאוחרת.
בייביסיטר/ אורית זמיר
אילת, בת 17, מגיעה לבייביסיטר שגרתי, בשיכון מאיים וחסר פנים. אבל הערב הופך ללילה אין סופי, שבו הגבולות בין ילדות, התבגרות ואימהות נפרצים. 

כשליילה פגשה את אנואר באוניברסיטה, היא ידעה שאסור היה עליה להיות איתו בקשר, כי אינו מהשבט שלה. אבל, בלי שהיא תכננה, היא התאהבה. חודשים ארוכים היא הסתירה את הרומן ממשפחתה, בעוד היא מקווה במעמקי ליבה שכשהסוד יתגלה, אז סולימאן, אביה, האדם אותו היא אוהבת ובו היא בוטחת יותר מכל, יחלץ לעזרתה.
באותם הימים בדיוק, איבדה ג׳לילה, אימה של ליילה, את כל אמונה בבעלה. היא תמיד חשבה שנישואיה מאושרים, והקן המשפחתי שלה חם ובטוח, ופתאום, לפתע וללא אזהרה - סולימאן התחתן עם אישה שנייה, הצעירה ממנה בעשרים שנה.
ליילה מלאת תקווה ובטוחה שהעולם עוד פתוח בפניה. ג׳לילה, לעומתה, מלאת אכזבות. תפיסות העולם המנוגדות של השתיים הולכות ומתנגשות, והתא המשפחתי חרב יותר ויותר. לבסוף הן יאלצו להבין שאם ברצונן לשרוד- יהיו חייבות לאחד כוחות.

מיכל, בחורה בת 32, חזרה בתשובה לפני 12 שנים ועדיין לא נישאה. אחרי שנים של ניסיונות כושלים היא פונה לחולדה הבוכרית כדי שתסלק ממנה את העין הרעה.
שבועות ספורים לאחר מכן מיכל אכן מוצאת חתן, בעל תשובה נאה. אלא שחודש לפני התאריך המיוחל, בעיצומה של ארוחת הטעימות, הוא חוזר בו ומבטל את החתונה.
מיכל מסרבת לשוב למסלול המוכר והמתיש של פגישות שידוכים, ציפיות, אכזבות ועד פגישות ועוד אכזבות ומחליטה, למרות הכל, להותיר את מועד החתונה על כנו ולהמשיך בהכנות. "יש לי אולם, יש לי שמלה, קטן על אלוקים להמציא לי חתן".
לעבור את הקיר מגולל את מסעה של מיכל מאותו יום ועד לערב החתונה.

נער דחוי משולי החברה, מגלה גבר זר ומנוכר, פרש בודד החולש על סמטאותיה של עיר מטונפת. בדבקות עיקשת מכניס עצמו הנער תחת כנפיו. בתוך הגיהינום האורבני, מה שמתחיל כחניכה מהוססת למקצוע מתפתח למאבק אובססיבי על שליטה עצמית וריסון היצר.