עלילתי

איש החשמל הוא סיפור על איש גדול מהחיים. אדם שהתמודד עם איתני הטבע, יריביו ואהוביו אך בראש וראשונה עם עצמו. הסרט מביא את סיפורו של פנחס רוטנברג האיש שהקים את את מפעל החשמל בנהריים בשנות העשרים. רוטנברג היה איש יוצא דופן בגלריית הדמויות המאכלסות את הפרק ההיסטורי של טרום המדינה. מצד אחד איש יצרי, אובססיבי, שעברו האפל יצר מיתוסים רבים והטיל צל על פעולותיו, מצד שני איש חזון שהתרועע ועמד מול גדולי עולם.

הסרט "איים בחוף" פותח את תיבת הפנדורה של החברה הישראלית, בכל הנוגע לאפשרות שבוצעו פשעי מלחמה בערביי ישראל, במלחמת השחרור, ה"נאכבה". שוקה החל את דרכו בצבא כנער במלחמת השחרור והשתחרר בדרגת אלוף. דווקא ביום השמח בחייו, שבו הוא עומד להתמנות כשר בממשלה, מציב אותו אחד מבניו מול השאלה: האם היה מעורב בטבח בערביי הכפר, שעל חורבותיו עומד ביתם. אשתו של שוקה, אם המשפחה, נפטרה לפני שנה. שוקה מכנס את בני משפחתו כדי לבשר להם על המינוי: הבן הבכור שאול, המנהל עם אשתו את המשק המשפחתי במושב שעל חוף הים; אביתר, היסטוריון ואיש אקדמיה, שהתעוור בגיל שבע כששיחק עם רימון-יד ישן שמצא באי מול החוף ומתי, האח הצעיר, שחזר מאמריקה עם כלתו היהודייה ומנהל קרן השקעות בכספי המשפחה. אבל לשוקה נכונה הפתעה מרה: אביתר מגיע למפגש המשפחתי עם העוזרת האקדמית שלו, ערבייה ישראלית בשם סוהא. אביתר וסוהא ערכו מחקר על מה שאירע לכפרים הערביים ב - 1948. במחקרים חשפו חשד לביצוע טבח בתושבי הכפר הערבי שעל חורבותיו נבנה המושב. שוקה מכחיש מעורבות בפשעי מלחמה, ובני המשפחה לוחצים על אביתר להשתיק את פרסום המקרה, שעלול לחבל במינויו של שוקה לשר בממשלה. נאמנות עיוורת למשפחה וללאום ניצבת מול מחויבות ערכית למצפון ולאמת ההיסטורית. עד רדת החשכה, על בני המשפחה לקבל הכרעה לגבי המשך דרכם.

תמונה קבוצתית עם אישה הוא סרט מפתיע, מקורי ורב סגנונות קולנועיים. אנשים אמיתיים פוגשים את גיבורי הסרט, שחקנים ודמויות אמיתיות בחילופי תפקידים והקהל פוגש את כולם. הסרט מביא את סיפורה האמיתי של אישה ישראלית שעזבה את הארץ לאחר שבנסיבות טראגיות מסרה לאימוץ את בתה היחידה - פרי אהבתה לבדואי-מוסלמי.כאשר היא חוזרת לאחר שנים רבות לישראל במטרה למצוא את ביתה האבודה, היא מוצאת את עצמה ביחד עם ידידה במאי קולנוע בתוך מסע שחזור-קולנועי בלתי שיגרתי של חייה בצל המעשה – מסע בריחה בלתי נגמר אל השכחה, ההישרדות והאבדון, לאורך שלושה עשורים ועל פני מספר ארצות. אהבותיה,בריחותיה והגברים בחייה-כל אלה משמשים כהד וכמקהלה למעשה הגורלי. לאחר שובה ארצה היא עומדת לדין חוזר על מעשיה, כאילו לא השתנה דבר אחרי כל השנים… תמונה קבוצתית עם אישה משלב ז'אנר עלילתי בדוקומנטרי. סיפור המעשה, העוסק במפגש חברים במהלכו מתגלה הסוד האפל של אירית (מיכל ינאי) מובא כקולנוע עלילתי ואילו קטעי מפגש החברים מובאים באורח תיעודי, ובהם נבחנות באופן ישיר ואוטנטי תגובות המאזינים לסיפור המעשה. הדמות האמיתית נחשפת לצופים לקראת סוף הסרט ומחליפה את השחקנית המגלמת אותה תוך שהיא מתארת את האפילוג של סיפור חייה הטראגי.

ירושלים קיץ 1976. חייהם של נועה ויואב בני השתיים עשרה משתנים כאשר אמו של דני, שכן מהבלוק, נמצאת על המטוס שנחטף לאנטבה, ולא ברור מתי, אם בכלל, היא תחזור. למחרת, כאשר הם נתקלים בבנו של המנקה הערבי, נועה- מנהיגת החבורה- מציעה לחטוף אותו ולהחזיק בו כקלף מיקוח. הם רוקמים תוכנית- נאיבית, פתטית ונוגעת ללב ברצינותה- שבעזרתה העולם ידע על הנער הערבי הכלוא בידיהם. אך ככל שהזמן עובר, התוכנית הולכת ומסתבכת.

יוסי וג'אגר הם מ"פ ומ"מ במוצב צה"ל בלבנון והם זוג. היחסים בין השניים, יוסי העצור והמופנם וג'אגר הפתוח והמשוחרר, נשמרים על ידם בדיסקרטיות מרבית, אבל הסוד הגדול פולש למוצב בדרכים עקיפות ומשבש את החיים בו...

שוטר שמודח מחקירה; במאי צעיר ומגלומן מצלם סרט ראשון; חברתו, שהיא הברמנית הכי עצובה בעיר; ומספר פושעים קטנים המסתבכים באי הבנות. שלל דמויות עם הרבה מה לעשות ומעט מה להפסיד, יוצאות אל הלילה התל אביבי במטרה לחזור הביתה בשלום עם מה שהם צריכים: עשרים קילו קוק, סרט שחור לבן, או אהבה. חמש דקות בהליכה מפרידות בין שוטרים לפושעים, יריבים ואוהבים, הפי אנד או טרגדיה בלתי נמנעת.

נדב, נער בן 14, מספר לנו על משפחתו השסועה, גירושי הוריו, אביו הגוסס, אמו הפרועה, ויותר מכל על אהבתו הגדולה לדודתו היפה, נינה. עם מותו של חיימון, בעלה של נינה, עובר נדב לגור איתה כדי לעזור לה בתקופה הקשה של האבל וההתאוששות ואז מתחילה התקופה היפה בחייו. בן לילה מתחלפות כל ההצצות והפנטזיות המיניות שלו על נינה בחיים של ממש במחיצתה ובעיני רוחו הוא הופך להיות הגבר של חייה. האידיליה נפגמת כאשר לחייה של נינה נכנס גבר חדש. נדב, פגוע ונבגד, יוצא למלחמה על לב אהובתו ובדרך הוא לומד משהו חדש על אהבה, על משפחה, על מיניות, ועל עצמו.

הסרט עוקב במשך מספר ימים אחר חייהם השגרתיים והלא כל כך שגרתיים של דיירי בניין בשולי העיר, בין תל-אביב ליפו. שוורץ הזקן נהנה מחייו השלווים בחברת לינדה, הפיליפינית הצעירה המטפלת בו. שכניו אבירם, שאינו זז בלי הכלב שלו, ומלי, אישה גרושה שמנהלת רומן עם אילן הצעיר ממנה כמעט שלא הטרידו אותו עד היום. אבל בזמן האחרון דומה שהכל השתנה. בכל יום נשמעות בבניין צרחות וצעקות אם בגלל שחזי שכר בהיחבא דירה שבה יוכל להתעלס עם אהובתו גבי, והקולות הבוקעים משם מגיעים לאוזני כולם, ואם בגלל שהשכנים החדשים החליטו להרחיב את דירתם והם פולשים לשטח החצר המשותפת ללא רשות. גם למלי יש בעיות: מתברר שפועלי הבניין הסיניים של השכנים נשכרו על ידי בעלה לשעבר, עזרא, ובנוסף לכל הצרות בנם המשותף, אייל, בדיוק עכשיו ערק מהצבא…

ג'יימס הוא יליד אפריקה, שנבחר לעלות לירושלים ע"י בני כפרו, המאמינים כי יפגוש בבואו לארץ ציון בעיר התנ"כית של לפני כמה מאות שנים. מה רב הלם התרבות שהוא חוטף, כאשר הוא מגיע לישראל של שנות האלפיים עם הטכנולוגיה, המנטאליות והגישה הישירה והמאוד חדשה לו. עד מהרה הוא נעצר בחשד שהוא עובד זר לא חוקי, ומשם ואילך הוא מתגלגל לשפע הרפתקאות שבמהלכן הוא לומד מה זה להיות ישראלי.

סיפור אירוני, מריר ומצחיק, על ההתמכרות שלנו לתשוקה, על הכמיהה לאהבת אמת ועל תהליך היצירה. הסיפור הוא מארג של מציאות ודמיון וקטעי חלום שמתחלפים ביניהם ללא התראה מוקדמת ויוצרים רצף סיפורי אחד. מקי, בן חמישים, בעל משפחה, סופר ומרצה לספרות באוניברסיטה, מנהל רומן עם אילה, בת שלושים ושתיים, נשואה ואם לילדה בת עשר. ימיו ולילותיו של מקי הם התרוצצות בלתי פוסקת בין דמויותיו ההזויות לבין המציאות של חייו, בניסיון נואש לצוד עוד כמה שורות מבריקות בשביל הספר שהוא כותב. הוא נאחז באילה כמקור השראה, מאמין ומקווה שבעזרת התשוקה אליה הוא יוכל לסיים את הספר. עלילת הספר מתערבבת בעלילת הסרט ובחלומות של אילה ומקי. תפנית מפתיעה בסיפור מביאה את הגיבורים לגלות פנים אחרות של האהבה.