מאמרים

מדריך הקופרו 2012/13

מדריך הקופרו הוא מיזם משותף לקופרו – קרן לשיווק סרטי תעודה ולקרן רבינוביץ’ לאומנויות – פרוייקט קולנוע. מדריך הקופרו (לשעבר ה”דטה פסט”), הנכתב ונערך על-ידי יורם שפר, הוא מדריך ייחודי המכיל מידע חיוני, מעודכן ומקיף בעבור יוצרי סרטי תעודה ישראליים המעוניינים בגיוס מימון ובקבלת חסויות מגופים בינלאומיים. זו מהדורה חמישית של מדריך הקופרו.

מדריך הקופרו הוא מדריך ייחודי המכיל מידע חיוני, מעודכן ומקיף בעבור יוצרי סרטי תעודה ישראליים המעוניינים בגיוס מימון ובקבלת חסויות מגופים בינלאומיים. הוא מאגד בתוכו מידע על קרנות, פסטיבלי סרטים ואמנות בינלאומיות, אך עיקר כוחו וייחודו טמון בכך שהמידע איננו גולמי אלא מכיל בתוכו פרשנות, טיפים והסברים. כלומר, הוא איננו רק אוסף כתובות ותאריכים, אלא מכיל מידע רקע מקיף על כל פסטיבל: כמות הסרטים שהשתתפו בו בעבר, סכומי וכמויות הפרסים וכו’. מטרת המדריך הקופרו היא להקל על התמצאות היוצר חסר המומחיות בתחום שההיצע בו ענק והמידע מרובה מכדי שניתן יהיה לשלוט בו. המידע מסייע ליוצר לבחור בפסטיבל המתאים לו ולסרטו (כזה השייך לזרם מרכזי או אלטרנטיבי, פסטיבל נושאי או אקלקטי וכו’). חשוב לציין שהמדריך הקופרו נכתב על ידי אנשי הקולנוע התיעודי העצמאי עבור אנשים כמותם. מטרתו לרכז ולהסביר את מירב ההיבטים הקשורים להפצה עצמאית ולגיוס שותפויות הפקה בינלאומיות והוא כלי שימושי ביותר עבור קולנוענים ישראליים בבואם לתכנן את האסטרטגיה שלהם לתקצוב קו-פרודוקציה בינלאומית ולשיווק סרטם ברחבי העולם לאחר השלמתו.

{source}<iframe width="800" height="600" src="//e.issuu.com/embed.html#0/2224214" frameborder="1" allowfullscreen></iframe>{/source}